Jag saknar dom och det så mycket att det gör ont.

Jag vill tillbaka till USA, och det är nu! Där borta tog jag hand om de finaste små barnen. Få lära känna, få deras förtroende och vara den som de kommer till när de är ledsen. Vakna på morgonen komma ut ur rummet och en två åring springer emot en och ger en en kram. Det var en otroligt bra start på dagen och de gjorde den bara bättre, all kärlek de gav, jag blir alldeles varm bara jag tänker på det. Känna hur en bebis på tre månader grabbar ens finger och kramar håret, eller att få den lilla varelsen att skratta, det finaste lilla leendet och det gulligaste skrattet, det finns inte ord som man kan beskriva den känslan. De vart som mina egna barn, jag tog hand om de från morgon till kväll och jag älskade det, trots gnäll, gallskrik och tårar som de kunde få fram så gjorde det inget, sömnlösa nätter pga gråt av en bebis gjorde ingenting, för när de väl vart glad igen så blåste allt bort. Jag saknar hur jag och Moira brukade dansa, när vi åkte nerför kanan och hon skrattade högt, varje gång hon gjorde något hon inte skulle och sa "Oho spegettio", när hon somnade i min famn, att veta att hon kände sig trygg med mig, nä jag finner inga ord. Jag saknar hur Emma börja skratta varje gång hon såg sig i spegeln, hur hon mitt i gråt kunde stanna upp och titta mig rakt i ögonen och le, hur hon grabbade mitt finger, känslan när man fick henne att skratta, hur det lilla knytet somnar i min famn och ser så otroligt fridfull ut. Jag saknar mina små prinsessor så otroligt mycket, det är det mest plågsamma med att åka bort på andra sidan jorden och ta hand om barn, man måste skiljas ifrån se och kanske aldrig mer se dem. Man får inte se hur de utvecklas, när det växer upp, man finns inte där, och det gör ont att inte finnas där för jag vill finnas där, se dem bli stora, lära sig saker och göra misstag. Att skiljas ifrån dem var bland det jobbigaste jag gjort, jag hoppas jag träffar dem snart igen.
Själv USA går inte att beskriva, det är en annan värld, en värld fylld med godsaker, billiga märkeskläder och grejer, en frihet, en underbar miljö och människor som är något ofattbart trevliga. Alla dessa saker jag fått sett, det är otroligt, vackert och unikt. Skulle inte tveka en sekund på att flytta dit. En plats där man fick vara sig själv totalt, slippa tänka, slippa bekymmer och bara leva. Att komma bort från allt var så otroligt skönt, en ny start, en chans att ta hand om sig själv och slippa pressen som sitter på oss i det vardagliga livet. Jag fick göra något jag älskar i en miljö som gav mig gåshud.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0