Fredag, det borde vara en lycklig dag

Regn, dystert, huvudvärk och ensam i min giganstiska säng. Jag har ingen ork eller lust att dra mig upp, känns som om jag under natten grävde en grop i min säng och nu kommer jag inte upp ur den. Ligger här och tänker alldeles för mycket, på det som har varit, saker som får gamla sår att börja blöda igen, besvikelse, tårar, svikelse, hat, brustet hjärta och värst av  allt, den besvikelse man har på sig själv. Jag själv är anledningen till att jag fick gå igenom allt, jag litade, jag trodde bra, jag öppnade mig, allt för att sedan falla hårdare när sanningen kommer fram. 
Jag har gjort misstag, misstag jag lärt mig av. Ibland har jag tänkt att man är nog bäst på sin egen hand, slippa folk som ska fråga och undra massa saker, folk som försöker förstå men inte kan, folk som ska sätt krokben, folk som är falska, folk som man älskar som sedan visar sig vara något helt annat än den personen man såg första gången, alla dessa folk, vore skönt att slippa ändå, bara ibland, så har jag känt många gånger. Men på egen hand funkar man inte, vi är flockdjur, man behöver de närmsta och man behöver en speciell person som finns där om natten och håller om en, man får ligga där i en famn och känns sig trygg och speciell. Alla behöver det, få känna sig speciell, det måste inte vara hos flera person, bara utav en. Den personen kan tända ljuset även i de mörkaste ställena. 
Lycka kommer inte själv, det kommer med någon eller något. 
Ni vet hur vi unga alltid säger "vi har hela livet på oss att finna det som gör oss lyckliga, man ska inte leta", men vem vill vänta på lyckan, jag skulle vilja kunna kolla tillbaka när jag är gammal och tänka jag var banne mig lycklig hela mitt liv. Ja, vi är unga, men det betyder inte att vi måste vänta med allt som livet har att erbjuda. Jag skulle vilja fara ut i världen, äventyr och spänning, det är något som gör mig lycklig, få känna adrenaliet susa genom kroppen, det är otroligt härligt. Jag vill väl som vilken annan människa göra skillnad, åka ut på volontär resa, hjälpa till med djur, natur och barn. Veta när jag är äldre att jag försökte göra skillnad, även om denna skillnad inte är stor så är det någon litenliten del i denna värld som är tacksam för att just jag föddes.
Känna att min levnad hade en mening. 
.
Tänk om det vore så här enkelt
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0