Jag blir så less

Kan alla bara sluta, ni som tycker hästar är jättefjantiga, fula och luktar äckligt, ni som hackar på att Roffe fick Jerringpriset.
ÄNTLIGEN kommer vi upp på kartan, ridning är en sport, och inte vilken sport som helst, en sport med levande varelser, en sport som kräver tålamod och massa arbete. Vi ryttare sitter inte upp på en häst och bara åker med, vi jobbar så svetten rinner. En häst går inte fint och hoppar inte hinder utan att ryttaren gör något.
Ni vet ingenting så sluta snacka.
Jag är en stolt ryttare, och jag är otroligt stolt över vår sport, den är häftig!
Tänk er känslan på en fälttävling, terrängen, susa fram och hoppa hinder som sitter fast, FÖRSTÅR NI, dom går inte att rubba. River hästen är det kört, vi riskerar våra egna liv när vi sitter upp, vad som helst kan hända. En häst är som oss människor, den blir rädd för saker, den kan blir arg, den kan få fnatt och bara vilja ha av en. Sitter man på en häst som blir livrädd eller helt enkelt inte vill ha kvar en i sadeln så ryker man, då får man bara hoppas att man landar på backen på bästa sätt.
Jag älskar spänningen när jag sitter på en häst, utmaningen, och att det aldrig är säkert. Vi har inga jäkla bilbälten är eller hundra skydd som man har i bilen eller när man spelar hockey. Vi tar smärtan som kommer om vi åker.
Jag älskar dom här djuren, dom har gjort mitt liv så otroligt mycket lättare.
Ser ni nu, det är inte hästen som gör allt jobb, när ryttaren inte är med och arbetar så drar hästen på sidan eller hoppar helt knas.

Tänk innan ni säger något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0