Pyret

Den nykomligen i stallet fick jag rida idag. Det var spännande. Kort sammanfattning om pyret; han galopperar med bakbenen och travar med fram när han tycker det är jobbigt, han är stressad och vill springa jättefort. Kanj nästan ingen dressyr alls.
Denna buse fick alltså jag rida, jag fick trava runt i början så han fick springa av sig lite. Fast han vart inge lugnare för det. Men det var så himla kul, tur att jag åtminstånde har tålamod när det kommer till hästar. På slutet lyssnade han så himla bra, vi gick från galopp till skritt och ut i andra galoppen. Han lyssnade kalas bra och mjuknade till riktigt fint på slutet.
Jag är så glad, han var sjukt rolig att rida! :D Hoppas på att få han nästa vecka också.

Nu ska jag duscha fort, fixa mig sen springa till via på deras viakväll efter det blir det hockey :)
Vi hörs säkert inte sen haha hörs imorgon peeps!
Love A


I miss you guys


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0