Älskade morfar

Idag när jag packade hittade jag en dagbok, i dagboken har min mamma skrivit ett inlägg till mig om morfar, en månad efter att han gått bort. Hon berättar hur hon kände, hur det gick till och hur jag tog det.
.
En vecka efter morfars död hade jag legat på golvet framför tvn och pratat, utan att vänta på svar, som om jag pratade med luften. Jag hade sagt "Morfar är död. Ja, han är nog död, han är nog faktiskt död. Först flyger han upp till himlen sen ska han ligga under blommorna. Ja, så är det bara."
Andra gången jag nämnde något om morfar var vid köksbordet uppe hos mormor, jag hade sagt "Morfar är död, min morfar är död. Jag att morfar ska leva, inte vara död. Morfar ska leva."
.
Jag sov dåligt vid julen, drömde om Morfar ofta, hur roligt vi hade när vi lekte, hur mysigt det var när jag låg i hans famn och han läste för mig. Jag fick se morfar på sjukhuset innan han skulle bli aska, jag hade tittat och klappat på honom och sagt flera gånger att han sov.
.
Morfar var min bästavän, vi gjorde allt tillsammans, lekte, läste, sov, åt, titta tv/film, gick till handelsboden, ja allt. Han kallade mig för nyckelpigan, jag målade alltid en sten till en nyckelpiga och la vid hans grav förut, som minne. En gång sa han"Inte är det någon konst att ta hand om Agnes, hon sköter sig själ hon. Hon anpassar sig efter vad jag orkar. Leker lugnt och är jättesnäll" Det var som om jag förstod att han inte var helt kry för vanligt fall så var jag inte den lugna ungen, gjorde alltid allt jag inte fick, var först med att prova saker. Hade jag inte haft så kraftig benstomme hade jag brutit allt i hela min kropp säger pappa.
.
Morfar var min bästavän och han är det fortfarande. Jag saknar min bästavän, min morfar. Han som alltid fick mig på bättre humör. Idag var en jobbig dag.. min fina underbara morfar, jag älskar dig av hela mitt hjärta och saknar dig till tusen
.
.
Its got harder and harder
since the day you went away
but still people keep telling me
everything shall be okay
I know deep inside
that it’s better up there
but we're not together
which makes it unfair
Seems like yesterday
that we were together
then I opened my eyes
to realize gone means forever
It hurts and it aches
its slicing my heart
for the rest of my life
we shall be apart
I’m waiting for the future
hoping to see
that when I die
You'll open up those gates for me
Family reunions
will never be the same
cause you’re not there with us
to be stronger I aim
Your chair at the table
is empty and cold
you need to come home
I need someone to hold
Now that your gone
I have no-one to run to
Am I doing this right
please send me a clue
I don’t understand
the meaning of life
I can’t get this right
Keep getting in strife
Do you Know
How much we all love you
Do you realize
How much I trust You
Your Officially gone
But forever in my heart
You and me together, yet apart
Its got harder and harder
since the day you went away
but still people keep telling me
everything shall be okay
.
I know deep inside
that it’s better up there
but we're not together
which makes it unfair
.
Seems like yesterday
that we were together
then I opened my eyes
to realize gone means forever
.
It hurts and it aches
its slicing my heart
for the rest of my life
we shall be apart
.
I’m waiting for the future
hoping to see
that when I die
You'll open up those gates for me
.
Family reunions
will never be the same
cause you’re not there with us
to be stronger I aim
.
Your chair at the table
is empty and cold
you need to come home
I need someone to hold
.
Now that your gone
I have no-one to run to
Am I doing this right
please send me a clue
.
I don’t understand
the meaning of life
I can’t get this right
Keep getting in strife
.
Do you Know
How much we all love you
Do you realize
How much I trust You
.
Your Officially gone
But forever in my heart
You and me together, yet apart

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0